Tuntikuvaukset

Ryhmäliikuntatuntien aikataulu on etusivulla. Kokeneiden ohjaajiemme johdolla tunteja vedetään elokuun loppuun asti iltaisin maanantaista torstaihin. Ryhmäliikuntavastaavamme Stella Näppi-Jehkonen kertoo tunneista mielellään lisää. Tästä löydät lyhyet kuvaukset tunneistamme.
Osa tunneista on uusia jotka alkavat syyslukujärjestyksen mukana. Syyskuun alusta alkaen tunteja tulee lisää myös viikonloppuun Tervetuloa kokeilemaan.

RUMBITA®Fuerte

RUMBITA®Fuerte on tehokas lihaskuntotunti, jossa tanssin tekniikoita hyväksikäyttäen vahvistetaan koko vartalon lihaksia. Tunti ei sisällä koreografioita vaan se perustuu toistoon ja tehokkaisiin liikkeisiin. Tunnin maustaa espanjankielinen musiikki, jossa on ripaus flamencoa, itämaista tanssia ja lattareita.Tämä tunti on erinomainen lihaskuntotreeni jokaisen tanssijan viikko-ohjelmaan tai sinulle, joka haluat nauttia voimakastunnelmaisesta espanjankielisestä musiikista ja hikoilusta, mutta et tuskailla koreografioiden kanssa.


Piloxing®

Piloxing® on ruotsalaisen tanssijan, Viveca Jensenin, Yhdysvalloissa kehittämä lisenssitunti, jossa sekoitellaan pilatesta, nyrkkeilyä ja tanssia. Tunti on hikinen ja räväkkä ja tempaa sinut alkumetreiltä mukaansa. Tunti treenaa aerobista- ja lihaskuntoa sekä tasapainoa ja kestävyyttä. Piloxing®-tunnilla tempaudut mukaan sykkeeseen ja pysyt keskittyneenä vauhdikkaassa liikkeessä. Tunti ei sisällä monimutkaisia pitkiä koreografioita.

Fit Yogalates

Fit Yoga -tunti perustuu rauhallisiin ja tehokkaisiin liikkeisiin, jotka lisäävät kestävyyttä, notkeutta ja voimaa. Fit Yogalates on kaikkea tätä; coreharjoitteita, kehonhallintaa, pilatesta ja joogaa. Tunti pitää sisällään erilaisia voimaa, liikkuvuutta, rentoutumista ja keskittymiskykyä edistäviä harjoitteita. Lopussa on rauhalliset venyttelyt.
Tule näille tunneille rennoissa ja joustavissa vaatteissa, missä on helppo liikkua ja venytellä. Paljain jaloin on paras. Ota myös pitkähihaista mukaan, mikäli palelet helposti.


Zumba®

Zumba® on energinen ja vauhdikas fitness-tanssitunti latinalaisten rytmien ja kuumimpien hittien tahdissa. Tunnin kantavana ajatuksena on liikunnan ilo ja liikkeiden helppous. Zumban on kehittänyt kolumbialainen Alberto ”Beto” Perez Zumba on helppoa, sillä et tarvitse tunnille osallistuaksesi aikaisempaa tanssikokemusta. Zumba-tunnilla ei rakenneta koko tunnin mittaista koreografiaa vaan tunti etenee reippaasti fitness-tunneille tutulla tavalla. Mikä parasta, kaikki tanssivat omalla tyylillä

Yin Yang Jooga

Yin Yang tunti on ihanan tasapainottava yhdistelmätunti, jossa alkutunti tehdään dynaamista sarjaa flown muodossa. Noin puolivälissä siirrytään pitkiin ja meditatiivisiin Yin asanoihin ja lopuksi rentoudutaan. Tunneilla on eri teemoja ja ne sopivat joogaa aloitteleville kuin myös edistyneemmille
kin joogeille.

Latin Fever

Latin fever- latinalaisvaikutteinen tunti, tunnin aikana painopiste voi olla hiphopissa tai reggaetonissa teemoittain, mausteena salsaa, chachaa, tai kenties muita lattaritanssien askelluksia.

Pump

Tunnilla kehitetään lihaskestävyyttä. Harjoittelu tapahtuu mukaansatempaavan musiikin tahdissa. Liikkeet tehdään levytangon avulla, lisäksi apuna käytetään step- lautaa, sekä käsipainoja.
Voit valita itsellesi sopivat painot. Tunnilla treenataan kaikkia päälihasryhmiä. Tunti ei sisällä askelsarjoja ja sopii kaikille liikuntaa harrastaville.

Pilates

Ryhtiä syvillä lihaksilla! Pilates on Joseph Pilateksen kehittämä kehonhallintatekniikka, joka harjoittaa kehon syviä lihaksia, lisää koordinaatiokykyä, parantaa ryhtiä ja nivelten liikkuvuutta. Keskeistä harjoittelussa on oikea hengitys- ja suoritustekniikka. Harjoitteissa keskitytään alkeistason liikkeisiin. Tunneilla on suositeltavaa olla sukkasillaan tai paljasjaloin.

Piloxing Barre

”Piloxing Barre on paljain jaloin balettitangoilla tehtävä intervalliharjoitus, jossa yhdistellään balettia, pilatesta ja nyrkkeilyä! Balettitangot tuovat uuden ulottuvuuden harjoitukseen ja tehostavat sitä kehittäen samalla mm. tasapainoa ja liikkeiden sulavuutta. Laji ei vaadi aikaisempaa kokemusta baletista, pilateksesta eikä nyrkkeilystä, vaan liikkeet ovat helposti omaksuttavia.

Body

Tunti kehittää lihaskestävyyttä, koska tunnilla tehdään lihaskuntoliikkeitä pitkissä tai keskipitkissä sarjoissa. Lihaskestävyysharjoittelu kuluttaa treenin aikana paljon energiaa ja tukee näin kiinteytymistä.
Tunnin alussa tehdään lyhyt ja helppo alkulämmittely, joka ei sisällä vaikeita askelkuvioita. Tämän jälkeen lähdetään harjoittamaan kehoa erilaisilla lihaskuntoliikkeillä. Osa liikkeistä voi sisältää toiminnallisia harjoitteita, jotka aktivoivat myös syviä lihaksia. Ne haastavat tasapainoa ja kehittävät näin kehon motoriikkaa. Lopussa tehdään venyttelyt treenatuille lihasryhmille.

Yoga Func

YOGAFUNC on konseptitunti, jonka on luonut ryhmäliikunta-ammattilainen ja astangajoogaopettaja Jocke Salokorpi. YOGAFUNC-tunti on tehokas ja monipuolinen treenitunti, joka kehittää voimaa, liikkuvuutta ja tasapainoa. YOGAFUNC-tunnin liikkeet ja sarjat tehdään musiikin säestyksellä ja ne perustuvat astangajoogaan, minkä lisäksi tehdään myös funktionaalisen treenin liikkeitä. Myös hengitys, hetkessä eläminen (mindfullness) sekä tutkimusmatka omiin vahvuuksiin ja haasteisiin kuuluvat tämän tunnin ainutlaatuiseen antiin.

Piloxing Knockout

Räjähtävän energinen harjoitus, joka yhdistää PILOXINGista tuttua nyrkkeilyä ja pilatesta kovatehoiseen kestävyys- ja hyppyharjoitteluun.
Tällä tunnilla kohdataan omat fysiikan rajat ja ylitetään ne– ja löhdet voittajana ulos. 45 min. pituinen treeni koostuu kuudesta erästä, joissa nyrkkeillään, hypitään, punnerretaan ja otetaan itsestä mittaa. Välissä lyhyet erätauot. Matsi päättyy tyrmäys- tai pistevoittoon – päätä itse! Tule tunnille joustavissa vaatteissa ja jumppatossut jalassa. Hiki kuuluu asiaan – ota siis juomapullo ja hikipyyhe mukaan. PILOXING®-hanskat ovat suositeltavat, mutta eivät pakolliset. Tunnille tullaksesi et tarvitse valmiiksi hyvää pohjakuntoa, mutta kuntosi kohoaa takuuvarmasti!

Barre Move

Kurinalainen baletin maailma kohtaa toiminnallisen ja core-harjoittelun lempeällä tavalla. Inspiraatiota tälle tunnille on haettu myös joogasta. Kehonhallinta, kestävyys, tasapaino ja notkeus kehittyvät ja harjoituksiin keskittyminen vie ajatukset pois arjesta. Tunnilla ollaan sukkasillaan tai paljoin jaloin ja käytetään apuna keppiä. Tunti sopii myös aloittelijoille etkä tarvitse aiempaa kokemusta baletista tai joogasta

Muokkaus

Lihaskuntopainotteinen perustunti. Alkulämmittelyn jälkeen tehdään tehokkaita lihaskuntoliikkeitä koko keholle. Välineinä käytetään mm. käsipainoja, levytankoja-, painoja ja step-lautaa. Tunnin lopuksi lyhyet, venyttelyt. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunti sopii kaikille lihaskuntoharjoittelusta pitäville.